wtorek, 6 maja 2014

Jabłecznik mojej babci

2


Kilka lat temu kiedy jeszcze nie umiałam sama piec poprosiłam swoją babcię aby upiekła dla mnie jakieś dobre ciasto. Wtedy właśnie po raz pierwszy spróbowałam jabłecznika z pianką budyniową. Ciasto było tak pyszne że poprosiłam babcie o przepis i postanowiłam nauczyć się pieczenia tego ciasta. Dzisiaj chciałabym podzielić się z wami tym przepisem i obiecuje że nie rozczaruje was.

Jabłecznik mojej babci 
z waniliową pianką budyniową

Kruche ciasto:
3 szklanki mąki
5 łyżek cukru
250 g masła
5 żółtek
3 łyżki gęstej śmietany
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Pianka budyniowa:
5 białek
2 budynie waniliowe
mały cukier waniliowy
1 szklanka cukru pudru
szczypta soli


Kruche ciasto: Blachę o wymiarach 25 x 30 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 180 stopni bez termoobiegu lub do 160 stopni z termoobiegiem. Mąkę przesiać, połączyć z proszkiem do pieczenia i cukrem. Dodać śmietanę, masło pokrojone w kostkę, żółtka i szybko zagnieść nożem. Ciasto podzielić na 2 części: jedną większą na spód i drugą mniejszą na górę. Większą część ciasta rozwałkować, wyłożyć na blachę i nakłuć w kilku miejscach. Wstawić do piekarnika i podpiec do lekkiego zarumienienia- około 15 min.W tym czasie przygotować piankę. 

Pianka budyniowa: Białka za szczyptą soli ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodać cukier puder, budynie i cukier waniliowy. Dokładnie wymieszać. 

Na podpieczony spód wyłożyć równo jabłka, na nie masę budyniową i wyrównać. Na wierzchu ułożyć małe kawałki ciasta tak aby powstały cętki. Blachę wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 45 min ( w zależności od mocy piekarnika można krócej lub dłużej ). Wierzch pianki nie może się spalić. Wystudzić na blacie kuchennym. Przed podaniem posypać cukrem pudrem. 


2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przepraszam, przez przypadek komentarz został usunięty

      Usuń