piątek, 24 kwietnia 2015

Rumowa babka gotowana

0


Przepyszna i bardzo delikatna babka o smaku rumowym. Niedawno kupiłam nową formę do babki gotowanej i nie mogłam powstrzymać się żeby ją wypróbować. A jak wiadomo do najbliższych świąt wielkanocnych jest bardzo daleko więc postanowiłam nie czekać i brać się za robotę. W internecie znalazłam przepis który idealnie skomponował się z moją nową formą. Ciasto jest bardzo łatwe w wykonaniu i każdemu przypadnie do gustu. Polecam. 

Rumowa babka gotowana

Składniki:
250 g miękkiego masła
1 szklanka drobnego cukru
1 mały cukier waniliowy
6 jajek
1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
2/3 szklanki mąki ziemniaczanej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki rumu

Polewa:
100 g gorzkiej czekolady
50 g masła

Masło utrzeć z cukrem na jasną i puszystą masę. Nie przerywając mieszania dodać jajka, miksując dokładnie po każdym jednym dodanym. Dodać mąkę pszenną przesianą z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia. Całość dokładnie zmiksować do połączenia składników. Na samym końcu dodać rum i wymieszać. Dużą formę na babkę gotowaną wysmarować masłem i przełożyć do niej ciasto. Zamkniętą formę wstawić do garnka z gorącą wodą. Woda musi sięgać do 2/3 wysokości formy. Garnek nakryć pokrywką i gotować na małym ogniu przez 70 minut. Po tym czasie formę wyjąć z wody, otworzyć i lekko przestudzić. Następnie wyjąć z niej ciasto, przełożyć na talerz i udekorować polewą: czekoladę z masłem roztopić w kąpieli wodnej, lekko przestudzić i rozsmarować na babce. 





0 komentarze:

Prześlij komentarz