niedziela, 29 marca 2015

Wielkanocna babka majonezowa

5


Nie przepadam za majonezem, więc jem go bardzo rzadko, praktycznie tylko w sałatce jarzynowej. Kiedy usłyszałam o cieście z dodatkiem majonezu nie wierzyłam, że tak bardzo mi ono zasmakuje. Jest bardzo puszyste i wilgotne, na dodatek długo zachowuje świeżość. Jest bardzo proste w przygotowaniu, wystarczy ubić białka z cukrem na sztywną pianę, dodać pozostałe składniki, wymieszać i wstawić do piekarnika. Proste i zarazem efektowne. Za przepis bardzo serdecznie dziękuje Pani Lucynie. 

Wielkanocna babka majonezowa 


Składniki:

4 jajka
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki mąki krupczatki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 mały majonez
1 mały olejek śmietankowy

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Dodać żółtka i zmiksować do połączenia składników. Wsypać mąkę ziemniaczaną, mąką krupczatkę, olejek śmietankowy i krótko zmiksować. Na samym końcu dodać mały majonez i ponownie zmiksować do połączenia składników. Dużą formę z kominem wysmarować masłem i wysypać mąką. Ciasto przełożyć do formy, wyrównać i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC. Piec na złoto przez 45 minut lub do tzw. suchego patyczka. Gotową przestudzić w formie przez 10 minut a następnie wyjąć na kratkę i zostawić do całkowitego wystudzenia. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

5 komentarzy:

  1. Piękne babka :) Ślicznie zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo mi miło że zdjęcia podobają się :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Jadłam kiedyś taką babkę u znajomej. Faktycznie była bardzo smaczna :) Sama jeszcze nie próbowałam jej piec :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudnie, ma piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  4. babka majonezowa...to jedyna, którą piekę ;) jest przepyszna :D

    OdpowiedzUsuń