wtorek, 31 marca 2015

Wielkanocna babka drożdżowa

1



 Najlepsza babka drożdżowa jaką kiedykolwiek upiekłam. Jest bardzo wysoka i puszysta. Do ciasta można dodać rodzynki i orzechy, jednak ja zdecydowałam się na tradycyjną babkę waniliową bez żadnych dodatków. Bardzo ważne jest to aby blachę z ciastem postawić w piekarniku na najniższym poziomie, gdyż ciasto rośnie bardzo wysoko i może przypiec się od górnych grzałek. Ja o tym zapomniałam i w trakcie pieczenia musiałam zmieniać poziom w piekarniku a jak wiadomo lepiej tego nie robić w trakcie pieczenia. Polecam na Wielkanoc i nie tylko.

Wielkanocna babka drożdżowa

Składniki:
500 g mąki pszennej
20 g suchych drożdży
100 g cukru
duży cukier waniliowy
200 ml letniego mleka
2 jajka
3 żółtka
szczypta soli
100 g roztopionego masła

Dodatkowo:
lukier
kandyzowana skórka pomarańczowa

W dużej misie wymieszać mąkę z suchymi drożdżami. Następnie dodać cukier, cukier waniliowy, mleko, jajka, żółtka i sól. Całość wymieszać rękąn lub mikserem z hakami do połączenia składników. Nie przerywając mieszania dodać płynne masło i dalej wyrobić na gładkie i elastyczne ciasto. Ciasto przełożyć do miski oprószonej mąką, nakryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 1,5 godziny do podwojenia objętości. Po tym czasie ciasto krótko wyrobić i przełożyć do formy z kominem o średnicy 26 cm i wysmarowanej masłem. Nakryć ściereczką i ponownie odstawić do wyrośnięcia na 20-30 minut. Po tym czasie ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 170ºC i piec na złoty kolor przez 30 minut. Gotowe ciasto wyjąć z formy i przestudzić. Następnie polukrować i posypać kandyzowaną skórką pomarańczową.

 źródło przepisu


1 komentarz: