wtorek, 9 lutego 2016

Niemieckie pączki Berliner

0


Nigdy nie jest za późno na przygotowanie czegoś dobrego. Ostatni dzień karnawału postanowiłam uczcić dużą ilością pączków z owocowym nadzieniem, lecz nie takim zwykłym. Mowa o owocowej galaretce ze słoiczka o smaku porzeczkowym. Bardzo słodkiej. Od jutra zaczynam dietę ubogą w cukier, więc dzisiaj musiałam jeszcze trochę podjeść. Ciasto drożdżowe wyrobiłam wczoraj wieczorem i odstawiłam do lodówki na całą noc. Dzisiaj wystarczyło je ocieplić, krótko wyrobić i uformować w okrągłe kuleczki. Po wyrośnięciu pączki usmażyłam i napełniłam w bardzo ekspresowym tempie. Szczerze mówiąc równie szybko zniknęły ze stołu i wszystkim bardzo smakowały. Polecam bardzo serdecznie. 

Niemieckie pączki Berliner  

Składniki:
3 i 1/2 szklanki mąki pszennej
10 g suchych drożdży
1/3 szklanki drobnego cukru
2 duże jajka
250 ml mleka
1 łyżeczka pasty z wanilii
1/4 łyżeczki soli
2 łyżki rumu
80 g roztopionego masła
galaretka owocowa w słoiczku
cukier puder

Do dużej misy przesiać mąkę, dodać suche drożdże i wymieszać. Dodać pozostałe składniki i wymieszać łyżką, aby wszystkie składniki z grubsza połączyły się ze sobą. Dodać płynne masło i wyrobić na gładkie, elastyczne ciasto. Przełożyć do misy oprószonej mąką, nakryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 1,5 godziny. Po tym czasie ciasto krótko wyrobić i podzielić na 25 równych części (około 50 g każda). Uformować kulki, ułożyć na blacie wysypanym mąką, nakryć ściereczką i odstawić do ponownego wyrośnięcia na 20-30 minut. Po tym czasie ciasto smażyć z obu stron na złoto w oleju rozgrzanym do 180ºC (można sprawdzać patyczkiem czy ciasto jest upieczone w środku). Gotowe pączki odsączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku kuchennym a następnie za pomocą rękawa cukierniczego napełnić owocową galaretką (u mnie z czerwonej porzeczki).  Wierzch posypać dużą ilością cukru pudru. 


0 komentarze:

Prześlij komentarz