środa, 17 lutego 2016

Puszysta babka jogurtowa

6


Bardzo puszysta i wilgotna babka, która długo zachowuje świeżość. Upieczona z dodatkiem oleju i jogurtu greckiego. Do ciasta można dodać sok i skórkę startą ze świeżej cytryny. Ja zdecydowałam się na ekstrakt z wanilii. Jest jedną z najprostszych i najsmaczniejszych babek jakie ostatnio jadłam. Idealna na co dzień jak i zbliżające się święta wielkanocne. Babkę można posypać cukrem pudrem lub udekorować ulubioną polewą. Polecam bardzo serdecznie. 

Puszysta babka jogurtowa

Składniki:
2 duże jajka
3/4 szklanki oleju słonecznikowego
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1 szklanka jogurtu greckiego
1 szklanka drobnego cukru
2 szklanki mąki pszennej
3 łyżeczki proszku do pieczenia

W dużej misie umieścić jajka, olej słonecznikowy, ekstrakt z wanilii i jogurt grecki. Całość krótko zmiksować do połączenia składników. Do masy przesiać mąkę pszenną z proszkiem do pieczenia. Dodać cukier i całość krótko wymieszać, tylko do połączenia składników. Masę przelać do dużej metalowej blachy wysmarowanej masłem i oprószonej mąką pszenną. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160ºC bez termoobiegu i piec na złoto przez 45 minut lub dłużej do tzw. suchego patyczka. Gotową babkę studzić przez 10 minut w formie a następnie wyjąć na kratkę i odstawić do całkowitego wystudzenia. Wierzch posypać cukrem pudrem



6 komentarzy:

  1. A gdzie można kupić taką piękną foremkę do babki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W internecie można znaleźć kilka sklepów, które sprzedają tego typu formy. W wyszukiwarce najlepiej wpisać: Forma do ciasta WIELKIE SERCE firmy NORDIC WARE i wybrać najkorzystniejszą cenę wraz z przesyłką. Ja najczęściej zamawiam na tych stronach: http://www.mniammniam.com/sklep/, http://fabrykaform.pl/ , http://www.aledobre.pl/. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :) Mam nadzieję, że wyjdzie bardzo puszysta i smaczna :) Pozdrawiam

      Usuń