wtorek, 19 maja 2015

Rolada bezowa

2


Rolada bezowa bardziej przypominająca deser niż ciasto. Jest bardzo puszysta i delikatna. Z dużą ilością bitej śmietany i malin. Kwaskowe owoce przełamują słodycz i sprawiają, że deser nie jest mdły. Może nawet zasmakować tym którzy lubią tylko chrupiące bezy, bez miękkiego i ciągnącego środka. 

Rolada bezowa 

Składniki:
3 białka
120 g drobnego cukru
szczypta soli
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej

Dodatkowo:
200 ml śmietany kremówki 36%
1 łyżka cukru pudru
świeże maliny 

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Pod koniec ubijania stopniowo dodać cukier, najlepiej po 1 łyżce i dalej ubić na lśniącą i gęstą pianę. Następnie dodać skrobię ziemniaczaną, wymieszać i przełożyć na blachę o wymiarach 25x35 cm, wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia. Całość dokładnie wyrównać i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC na 20 minut. Po tym czasie gotową bezę przełożyć na blat (papierem do góry), oderwać z niej papier do pieczenia i pozostawić do wystudzenia. Następnie zimną kremówkę ubić na sztywno z cukrem pudrem i rozsmarować ją na bezie. Na wierzchu poukładać świeże maliny i delikatnie zwinąć wzdłuż dłuższego boku. Roladę wstawić do lodówki do schłodzenia na godzinę lub dwie. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. Wygląda cudownie :) Jeszcze nigdy nie próbowałam robić rolady bezowej. Boję się, że mi za mocno popęka przy zwijaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje bardzo! Nie ma się czego bać. Ja roladę bezową robiłam pierwszy raz i jak widać wyszła w jednym kawałku :) Przy zwijaniu rolada nie powinna pękać ponieważ jest puszysta i piankowata. Nie jest chrupiąca. Ja przełożyłam ją na nowy papier do pieczenia i na nim zwijałam roladę, lekko go podwijając. Na pewno uda się. Życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń