niedziela, 31 stycznia 2016

Babka cherry 7 up

2


Ostatnio będąc na zakupach znalazłam w sklepie 7 up o smaku wiśniowym. Z ciekawości postanowiłam go kupić i spróbować. Jak każdy napój gazowany był bardzo słodki i wyraźnie czuć było smak cytryny i wiśni. Niedługo po tym znalazłam przepis na ciasto z wykorzystaniem tego napoju, więc kupiłam kolejną butelkę i wzięłam się za pieczenie. Babka wyszła przepyszna. Bardzo słodka i wilgotna. Udekorowana cukrem pudrem lub lukrem. Niestety jej przygotowanie zajmuje dużo czasu. W piekarniku musi spędzić od 80 do 90 minut. Jej smak jednak wynagrodzi każdą minutę czekania. Oczywiście do ciasta można wykorzystać każdy inny napój gazowany, taki jaki lubimy.  Polecam bardzo serdecznie. 

Babka cherry 7 up

Składniki:
320 g miękkiego masła
3 szklanki drobnego cukru
1 łyżeczka soli
5 dużych jajek
3 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cherry 7 up

W dużej  misie ubić masło z cukrem na jasną i puszystą masę. Dodać jajka, miksując dokładnie po każdym jednym dodanym. Nie przerywając miksowania dodać w kilku porcjach mąkę. Na koniec wlać 7 up i krótko zmiksować, tylko do połączenia składników. Dużą blachę wysmarować masłem i oprószyć mąką. Ciasto przełożyć do blachy, wyrównać i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160ºC bez termoobiegu. Piec na złoto przez 80-90 minut lub dłużej do suchego patyczka. Gotową babkę studzić przez 10 minut w metalowej formie a następnie wystudzić na kratce i udekorować cukrem pudrem lub lukrem. 

2 komentarze:

  1. Babka wyszła wilgotna i smaczna :) Wyrosła duża, ale musiałam ją trzymać dłużej niż 90min, bo środek był niedopieczony. Pozdrawiam Marta od Krainy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że babka wyszła i smakowała :) tak to jest z tymi piekarnikami, że w każdym piecze się inaczej :) Pozdrawiam

      Usuń